Comunicat ANC Suport a la Vaga de fam de Jaume Sastre

Comunicat en suport i solidaritat amb en Jaume Sastre i amb tots els docents de Mallorca

El Comitè Permanent de l’Assemblea Nacional Catalana fa seu el següent comunicat fet públic per l’ANC de la Catalunya Nord:

Nosaltres sem la territorial nord-catalana de l'ANC. Avui hem rebut un comunicat de l'Assemblea Sobiranista de Mallorca. Parla del company de Mallorca que ha deixat d'alimentar-se perquè està
afamat de llibertat i perquè està assedegat de justícia per a la seua llengua.

En Jaume Sastre, quan parla aquesta llengua diu: "jo cant". Nosaltres, aquí dalt, diem: "jo canti". Els companys valencians diuen "jo cante" i al Principat diuen "jo canto". Però de fet, cantem tots la mateixa cançó. Perquè aquestes diferències expliquen una riquesa i una diversitat, però sobretot, sobretot, expliquen una unitat.

Per això, volem dir al Jaume, i als companys docents de Mallorca que no estan sols i que el seu combat ens deixa plens d'admiració.

Volem dir al President Bauzà que el seu combat contra la nostra llengua comuna coincideix amb el combat que menen amb el mateix objectiu els seus amics que governen a València, impedint la presència mediàtica de la llengua i suprimint escoles en català.

Que els seu menyspreu és el mateix que mou els qui governen a Madrid en el seu intent d'eliminar la immersió com ho han fet ja a les Illes.

I que la seva mateixa intolerància, ho sap molt bé, és la que mou els qui governen a l' Aragó, que creuen eliminar una llengua eliminant-ne el nom.

De fet, el mapa de les seves agressions ens dibuixa clarament el mapa de la nostra llengua.

I com que tothom sap que la llengua és la pàtria i que en la llengua hi viu l'expressió més íntima d'un poble, són ells, els nostres adversaris, els qui ens estan dibuixant el mapa dels Països Catalans.

Des del nord, us volem dir a tots que nosaltres sem l'exemple i el laboratori del que li passarà a la nostra llengua si no es dota ràpidament d'un estat propi.

Us ho explicarien les generacions de nord catalans que han hagut d'encarar-se cada dia i cada instant amb la voluntat d'un estat que decideix imposar la seva llengua eliminant totes les altres.

Per això, diem també a tothom, que la vostra lluita és la nostra lluita i que per això ens trobarem tots el 28 de maig a Barcelona amb SOM ESCOLA, amb ESCOLA VALENCIANA i amb L'ASSEMBLEA DE DOCENTS.

Per dir a tothom que l'escola no es toca, que la llengua no es toca. Perquè és la llengua qui ens enllaça i ens fa forts.

ANC Catalunya Nord

Comitè Permanent de

L’Assemblea Nacional Catalana
Template by Clairvo Yance
Copyright © 2012 Sant Martí per la Independència and Blogger Themes.