Comunicat ANC dificultats acord consulta autodeterminació

COMUNICAT DEL SECRETARIAT NACIONAL DE L’ANC AMB RELACIÓ A  LES POSSIBLES DIFICULTATS PER ARRIBAR A UN ACORD SOBRE LA CONSULTA D’AUTODETERMINACIÓ DE CATALUNYA

El Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) emet un comunicat davant les notícies aparegudes als mitjans de comunicació, que indiquen la presència d’algunes dificultats per arribar a un acord sobre la consulta d’autodeterminació de Catalunya

Davant les notícies aparegudes als mitjans de comunicació, que indiquen la presència d'algunes dificultats per arribar a un acord sobre la consulta d'autodeterminació de Catalunya, el Secretariat Nacional de l'Assemblea Nacional Catalana:
1. Recorda que el sentit de la històrica mobilització del proppassat dia 11 de setembre va ser inequívoc a favor de la independència de Catalunya.
2. Considera que el resultat de les eleccions del dia 25 de novembre va ser inequívoc a favor de l'exercici del dret a l'autodeterminació, tal com va saber interpretar majoritàriament la premsa internacional.
3. Finalment, considera que aquesta voluntat popular s'ha de plasmar en un govern fort capaç d'encaminar el futur nacional i social del país, afrontant els efectes de la crisi, creant les estructures d'Estat necessàries i consensuant el full de ruta per a l'exercici del dret a l'Autodeterminació del poble de Catalunya.

En conseqüència:

1.      Exigeix als partits polítics que anteposin les necessitats del país als interessos de partit.
2.      Exhorta les forces polítiques del país, i en particular aquelles que són favorables a l'exercici del dret a l'autodeterminació, a arribar als acords necessaris per a fer possible, al llarg de la propera legislatura, una consulta sobre l'estatus polític futur de Catalunya, en compliment dels respectius compromisos electorals.
3.      Exhorta també totes les forces polítiques a facilitar la governabilitat del país per a poder afrontar la greu situació econòmica a què ens està abocant, sobretot, l'asfíxia econòmica que l’Estat espanyol exerceix damunt de Catalunya i que recau sobre tots els seus ciutadans, sigui quin sigui el seu origen o la seva condició.
4.      Expressa que l'ANC continuarà vetllant perquè la consulta es faci en aquesta legislatura, mantenint les mobilitzacions populars que calguin. Seguirem treballant igualment per a garantir la cohesió del poble de Catalunya i per fer arribar a tothom els arguments que demostren, entre altres coses, que la independència és l’única solució viable per a garantir un futur digne i pròsper per a les generacions, presents i futures, de catalans i catalanes.
Barcelona, 15 de desembre de 2012

QUÈ: Comunicat ANC sobre les dificultats per arribar a un acord polític sobre la consulta d’autodeterminació de Catalunya
QUI:    Secretariat Nacional de l’ANC
QUAN:  Dissabte 15 de desembre
ON:    Plenari del Secretariat Nacional a Barcelona
Template by Clairvo Yance
Copyright © 2012 Sant Martí per la Independència and Blogger Themes.